Update van 101in1001 januari 2012

Eigenlijk ben ik niet zo bewust bezig met het lijstje. Maar blijkbaar staan er dingen op die ik sowieso wil doen, want ook onbewust doe ik dingen van het lijstje. En soms komen er ook gewoon dingen op mijn pad die op het lijstje stonden!

In november heb ik een broodbakmachine gekregen. Daar word ik nou blij van! En sindsdien gebruik ik hem ook trouw. Want nu mislukken mijn broden niet meer, ik denk dat mijn ouwe toch al een tijdje aan vervanging toe was.

Waar ik ook blij mee ben is mijn eigen website. Niet dat er al wat op staat, maar het begin is er. De inhoud volgt, ahum… En ik heb een professionele opruimer in de arm genomen om mijn atelier in te richten. Misschien dat dat ook weer een boost geeft aan mijn plannen om voor mezelf te beginnen!

 Raar

Zoals gezegd, ben ik 1 augustus gestopt met roken. En daarvoor was ik al gestopt met drinken. Nu is daar wat raars mee. Als je zegt dat je stopt met roken, wordt iedereen enthousiast. Als je zegt dat je stopt met drinken, krijg je rare vragen. ‘Echt? Helemaal?’ Dat heeft nog nooit iemand aan me gevraagd als ik stopte met roken. Of ik helemaal gestopt was. En men vindt me ook ongezellig. Blijkbaar gaan drinken en gezellig met elkaar samen. En niet drinken houdt dus in dat je niet meer gezellig bent. ‘Ga je dan ook niet meer naar de kroeg?’ Best wel. Maar in een kroeg verkopen ze ook andere dingen dan alcohol, voor het geval je dat nog niet wist. Bijzonder, vind ik dat. Het is niet automatisch goed dat je stopt met drinken. Maar ik doe het uit zelfbescherming. Als ik één glas drink, wil ik ook een tweede. Die cirkel wilde ik doorbreken. En nu durf ik het ook niet meer zo goed. Volgens mij sta ik na één glas op zijn kop. Bovendien heb ik gemerkt dat ik prima zonder kan. Ook al vinden anderen het niet gezellig!

Geef een reactie

