Mijn eerste keer

Na een scheiding beland je in een nieuwe wereld. Van afspraken, afstemmen, verdelen van kinderen en vrije tijd. Feestdagen en verjaardagen worden ineens ingewikkeld. Wie heeft wanneer de kinderen en wat gaan we dan doen? Na het overleven van sinterklaas, kerst, oud en nieuw, verjaardagen was het ineens tijd voor een nieuwe grote uitdaging: de zomervakantie.

Wat ging ik doen? Ver weg, dichtbij, goedkoop, duur, alles zelf doen, alles georganiseerd? Eerst verdiepte ik me in huisjes in Nederland. Maar alles wat ik wilde, was OF belachelijk duur OF al verhuurd. Want eigenlijk wil ik maar twee dingen in mijn vakantie: zee en mooi weer. En dat wordt soms lastig in Nederland.
Na enig speurwerk op internet, kwam ik er achter dat er een wereld aan georganiseerde reizen voor alleenstaande ouders bestaat. Van verweggistan tot dicht bij huis, van zonvakantie tot super actief. In een tent op een camping met nog meer ‘lotgenoten’. En daar zat hem de kneep. Ik zag er een beetje tegenop om met een hele groep zielige ouders te moeten optrekken. Ergens op een camping zitten, zonder vervoer en dan van ellende maar weer patat op de camping halen. De kinderen leuke dingen doen met het recreatieteam en ik achterblijven in mijn uppie…. Toen ik nog wat verder ging zoeken op internet, vond ik ook beoordelingen van deze reizen. De campings vielen tegen en het recreatieteam was vooral ingesteld op jonge kinderen. Ik wist genoeg.

Dus, als ik op vakantie wilde, zou ik mezelf moeten amuseren. Ik bedacht dat ik gewoon ging doen wat ik het leukste vind: kamperen in Italië. Omdat ik mijn greenwheels niet mee kan nemen op vakantie, moest er eerst een auto gehuurd worden. En daarna de camping boeken, lukt ook nog. Ondanks alles werd ik er toch een beetje zenuwachtig van. In mijn eentje 1.500 km rijden is best een stukje. Een tent in mijn eentje opzetten is best een klusje. Mezelf en de kinderen twee weken vermaken valt ook niet altijd mee. Vooral omdat wat zij leuk vinden en wat ik leuk vind, niet altijd overeen komt. Ik had er zo nu en dan een  minder goede nachtrust van. Ontspannend, vakantie!

Maar goed, de datum kwam waarop we gingen vertrekken. Ik had ineens een knetternieuwe Ford onder mijn gat. We pakten alle spullen in (is dat alles? De achterbak is nog niet eens vol, ik heb nog zicht in de achteruitkijkspiegel). Ik reed weg in mijn Ford met alle luxe en handige snufjes. Vooral cruise control op de autobahn is een uitkomst! We overnachtten in Zwitserland en reden de andere dag de camping op. Die we zonder tomtom toch gevonden hadden. De buurman op de camping ging er eens goed voor zitten om het vrouwtje een tent te zien opzetten. Maar dat was jammer voor hem, het werd geen lachfilm. Mijn vader heeft me namelijk als kind al leren tent opzetten. Dus binnen een kwartier stond daar een strakke tent. Dat vond dochter 1 ook: ‘veel strakker dan toen we met papa gingen en hij stond ook nog sneller!’ Precies, deze mama kan best wat.

Een goed begin is het halve werk. We hebben twee weken heerlijk gekampeerd. De kinderen hebben vooral in het zwembad op de camping gezeten, we hebben vooral gegeten in de pizzeria op de camping en naderhand bleven de ouders aan de bar hangen. Kortom, het was helemaal TOP!

Geef een reactie

